- La reunió s’ha celebrat en nom del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), format per AENA, el Govern de la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona
- Aquest dimecres a la tarda Baiget i Collboni presentaran Catalunya i Barcelona com el principal hub econòmic del sud d’Europa en un acte a Hong Kong davant 250 empresaris locals i de la comunitat empresarial catalana en aquesta regió asiàtica
- En el marc de la missió comercial organitzada per ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme a la Xina i Hong Kong, les 40 empreses catalanes que hi participen també han mantingut avui trobades amb supermercats i hospitals de Shanghai, entre d’altres
Hong Kong, 29 de març de 2017.- El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, han mantingut aquest dimecres a Hong Kong una reunió amb alts directius de la companyia aèria Cathay Pacific. L’objectiu de la trobada ha estat explorar la possibilitat que el nou vol directe entre Hong Kong i Barcelona, que operarà entre el juliol i l’octubre d’enguany, pugui convertir-se en un vol regular durant tot l’any.
La reunió s’ha celebrat en nom del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), format per AENA, el Govern de la Generalitat de Catalunya, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. Després de la trobada, el conseller Baiget ha assegurat que “un dels principals objectius que tenim com a societat és estar connectats directament amb la major part de capitals del món: Hong Kong ho és, i fins ara no hi havia un vol directe amb Barcelona”. “És una notícia que hem de celebrar”, ha destacat, subratllant que amb aquests mesos que hi haurà el vol directe “els resultats creiem que justificaran una aposta més ferma per Barcelona”.
De la seva banda, el segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat que “una ciutat oberta com Barcelona vol connectar-se al món. Amb Cathay Pacific hem treballat la possibilitat d’un vol regular tot l’any. Una ciutat connectada significa més oportunitats pel nostre ecosistema emprenedor i ocupació de qualitat”.
Cathay Pacific és una de les companyies líders a l’Àsia, en nombre de passatgers i càrrega aèria. La ruta Barcelona-Hong Kong d’aquest estiu (entre el 2 de juliol i el 28 d’octubre) és l’única operació contínua durant la temporada que uneix aquestes dues regions, en aquest cas a través de quatre vols setmanals amb el nou A350-900. Barcelona, amb un 44.3% del total de trànsit entre l’Estat espanyol i l’Àsia, és el principal punt d’origen i destinació de l’Estat. Cada any, més de 60.000 passatgers volen de manera indirecta entre Hong Kong i la capital catalana a través d’altres aeroports del món, amb un creixement anual ponderat d’un 15% en els últims 5 anys.
Impuls a les relacions comercials entre Catalunya i Hong Kong
La reunió amb Cathay Pacific d’aquest matí posa de manifest la voluntat de Catalunya i Barcelona d’estrènyer les relacions comercials i turístiques amb Hong Kong. De fet, Baiget i Collboni també han mantingut una reunió de treball amb l’empresa Hutchison, que va inaugurar el 2012 la nova terminal de contenidors al Port de Barcelona.
Al vespre, la Generalitat de Catalunya –a través d’ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme- i l’Ajuntament de Barcelona han organitzat un acte a Hong Kong per presentar Barcelona i Catalunya com el principal hub econòmic del sud d’Europa. Hi participaran més de 200 empresaris de Hong Kong i de la comunitat empresarial catalana en aquesta regió, amb l’objectiu de donar a conèixer les oportunitats d’inversió al nostre país i promoure que les empreses facin contactes i explorin projectes empresarials conjunts. Aquest esdeveniment ha comptat amb la col·laboració de l’empresa Asia Digital MOJO, una companyia d’estratègia digital i innovació amb seu a Hong Kong i Barcelona.
De fet, aquestes iniciatives s’emmarquen dins de la missió comercial i institucional de la Generalitat a la Xina i Hong Kong, que compta amb la participació de 40 empreses catalanes. L’objectiu del viatge és detectar i aprofitar noves oportunitats de negoci per ampliar la presència comercial catalana en aquesta regió asiàtica, tancar projectes de cooperació tecnològica i promocionar la destinació entre els principals agents turístics.
Les empreses catalanes que participen a la missió són dels sectors de l’alimentació, el turisme, l’automoció i la biotecnologia, que hauran mantingut més de 700 reunions amb associacions i empreses líders de la Xina i Hong Kong dels seus àmbits per trobar nous socis clients o distribuïdors. Per exemple, aquest dimecres el grup d’empreses del sector de l’alimentació s’ha reunit amb representants de supermercats de la regió de Shanghai, mentre que les companyies de l’àmbit biotecnològic han visitat un hospital local per conèixer els procediments de treball, l’operativa i la gestió d’un centre hospitalari xinès.